۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

امام جمعه کاخک:

خوی استکباری آمریکا در برابر همه دنیا است

خوی استکباری آمریکا در برابر همه دنیا است

کاخک- امام جمعه کاخک گفت: تصویب لایحه کاپیتولاسیون نشان داد که خوی استکباری آمریکا مختص جمهوری اسلامی نیست و در برابر همه دنیا چنین رفتاری مستکبرانه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین خاتونی در خطبه‌های نماز جمعه امروز چهارم آبان ماه در مسجد جامع و مصلی حضرت ولی عصر (عج) کاخک با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی (ره) به پذیرش و تصویب لایحه کاپیتولاسیون اظهار کرد: این لایحه که بر اساس آن اتباع آمریکا در ایران از مصونیت قضائی بهره‌مند می‌شدند، جز ذلت و خاری نبود.

امام جمعه کاخک با بیان اینکه لایحه کاپیتولاسیون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به تصویب رسید تصریح کرد: تصویب این لایحه نشان داد که خوی استکباری آمریکا و نقض مکرر حقوق بشر توسط آنها مختص جمهوری اسلامی نیست و در برابر همه دنیا چنین خوی مستکبرانه‌ای دارند.

وی افزود: به عنوان نمونه الان واقعیت این لایحه ننگین که برگرفته از خوی استکباری آمریکایی‌ها است در کشورهای مختلفی از جمله ژاپن حکم‌فرما است و سربازان آمریکایی اجازه هرگونه تجاوز و تعرضی به ژاپنی‌ها دارند بدون آنکه آنها حق اعتراض یا شکایتی داشته باشند.

خاتونی ادامه داد: خوی استکباری آمریکایی‌ها را امروز در فضای رسانه‌ای جهان هم شاهد هستیم به گونه‌ای که برخلاف همه محتواهای دروغ و…، جلوی انتشار عکس شهدایی همچون سید حسن نصرالله گرفته می‌شود.

امام جمعه کاخک اردوهای جهادی و راهیان نور را شبیه‌ترین فضا به دوران دفاع مقدس بیان و خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی در همین فضاها رشد و پرورش یافتند.

کد خبر 6267964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha